Blog Elements

You can display blog posts in various ways with the “Blog Post” element/shortcode. You can see one example here and even more at the blog main menu item of this demo.

Çocuk ve Ergen Psikiyatrı Prof. Dr. Ayşe Avcı gerçekleştirdiğimiz canlı yayında, bizlere çok değerli bilgiler sundu. Algı Özel Eğitim Kurumları Kurucusu ve Yöneticisi Parin Yakupyan moderatörlüğünde, uyaran eksikliği ve otizmle ilgili önemli konuları ele aldık. Sorularınızı yanıtlayan, değerli görüşleri ve katkılarıyla yayınımızı zenginleştiren Prof. Dr. Ayşe Avcı’ya gönülden teşekkür ederiz!

  • Uyaran eksikliği nedir? Uyaran eksikliği ve otizm arasındaki fark nedir?
  • Bu iki durumun semptomları nasıl benzerlikler gösterir?
  • Hangi belirtiler ikisinin farklı durumlar olduğunun ipucudur?
  • Neden bazı otizmli çocuklara uyaran eksikliği tanısı konuluyor? Belirtileri benzer gösteren bu çocuklarda iki durumu ayırmak neden zor olabilir?
  • Her iki tanının gelişim üzerinde nasıl etkileri olur? Sosyal, dil ve motor gelişim alanlarında nasıl farklılıklar beklenmelidir?
  • Otizme bağlı belirtiler Uyaran eksikliği belirtilerini taklit edebilir mi? Eğer bu benzerlikler varsa, doğru tanıya ulaşmak için hangi kriterlere dikkat edilmelidir?
  • Bu tanılar arasında ayrım yapmanın en güvenilir yolu nedir? Hangi testler ya da değerlendirme araçları daha sağlıklı sonuç verir?
  • Uyaran eksikliği çocuğun gelişimini nasıl etkiler? Sosyal, dil ve motor beceriler açısından hangi gecikmeler görülebilir?
  • Uyaran eksikliği tanısı alan bir çocuk, doğru müdahale ile otizm benzeri belirtileri aşabilir mi? Ya da belirtilerde azalma görülür mü?
  • Hangi yöntemler ile müdahale uygundur? Davranış terapisi, ergoterapi veya oyun terapisi gibi yöntemlerden hangileri faydalı olur?
  • Otizmli çocuklar için uyaran eksikliği tanısı doğru değilse nelere dikkat edilmeli? Eğer çocuk yanlış bir tanı aldıysa, doğru tanı ve doğru müdahale sürecine nasıl geçiş yapılabilir?

İTÜ Öğrencileriyle Otizm Farkındalığı için Buluştuk!

Otizmli çocuklar ile etkinlik yapmak istediklerini belirterek bizimle iletişime geçen İstanbul Teknik Üniversitesi Gönüllülük Kulübü öğrencileriyle bir araya geldik. Etkinlik öncesinde otizmli bireylerle iletişim kurma konusundaki…

Ne İlgisi Var Bakımevleri ile Özel Eğitimin? Çok!

ÖÇED Başkanı Parin Yakupyan: “Eğer özel gereksinimli bir evladınız yoksa otizmli bireylerin bakımevinde yaşaması fikrini kolayca kabul edebilirsiniz. Ancak, özel gereksinimli çocuğu olan biri için sosyal medyada, gazetelerde…

Biruni Üniversitesi’nde “İlk Öğretmenler Anneler” Dedik

Biruni Üniversitesi’ne konuk olan ÖÇED Başkanı Parin Yakupyan STK temsilcisi ve otizmli birey annesi olarak “İlk Öğretmenler Anneler” konusunda deneyimlerini aktardı. Biruni Üniversitesi Özel Eğitim Öğretmenliği Bölümü’nden…

Otizm Konfederasyonu Ankara’da Önemli Temaslarda Bulundu

Otizm Konfederasyonu ailelerimiz ve çocuklarımızın sorunlarını iletmek ve çözüm yolu oluşturabilecek önerilerini aktarmak için Ankara’da önemli temaslarda bulundu. Otizm Konfederasyonu yönetim kurulu üyesi olan ÖÇED Başkanı…

II. Ulusal Otizm Eylem Planı

II. Ulusal Otizm Eylem Planı’nın (2023-2030) izleme ve değerlendirme süreci çerçevesinde, İstanbul Vali Yardımcısı Sayın Serap Özmen Çetin ile bir araya geldik. İstanbul’da otizm alanında faaliyet gösteren sivil toplum kuruluşlarının…

Parin Yakupyan ile Mezun Velisi Röportajı-Melisa Çağdaş

Öğrencimiz tanısının kalkmasıyla birlikte Algı Özel Eğitim Kurumları’nda özel eğitim sürecini tamamladı. Temsili mezuniyet törenin ardından annesi Melisa Çağdaş ile çocuğunun tanısını alması, ilk dönemleri, gelişim…