Blog Elements

You can display blog posts in various ways with the “Blog Post” element/shortcode. You can see one example here and even more at the blog main menu item of this demo.

Çocuk ve Ergen Psikiyatrı Prof. Dr. Ayşe Avcı gerçekleştirdiğimiz canlı yayında, bizlere çok değerli bilgiler sundu. Algı Özel Eğitim Kurumları Kurucusu ve Yöneticisi Parin Yakupyan moderatörlüğünde, uyaran eksikliği ve otizmle ilgili önemli konuları ele aldık. Sorularınızı yanıtlayan, değerli görüşleri ve katkılarıyla yayınımızı zenginleştiren Prof. Dr. Ayşe Avcı’ya gönülden teşekkür ederiz!

  • Uyaran eksikliği nedir? Uyaran eksikliği ve otizm arasındaki fark nedir?
  • Bu iki durumun semptomları nasıl benzerlikler gösterir?
  • Hangi belirtiler ikisinin farklı durumlar olduğunun ipucudur?
  • Neden bazı otizmli çocuklara uyaran eksikliği tanısı konuluyor? Belirtileri benzer gösteren bu çocuklarda iki durumu ayırmak neden zor olabilir?
  • Her iki tanının gelişim üzerinde nasıl etkileri olur? Sosyal, dil ve motor gelişim alanlarında nasıl farklılıklar beklenmelidir?
  • Otizme bağlı belirtiler Uyaran eksikliği belirtilerini taklit edebilir mi? Eğer bu benzerlikler varsa, doğru tanıya ulaşmak için hangi kriterlere dikkat edilmelidir?
  • Bu tanılar arasında ayrım yapmanın en güvenilir yolu nedir? Hangi testler ya da değerlendirme araçları daha sağlıklı sonuç verir?
  • Uyaran eksikliği çocuğun gelişimini nasıl etkiler? Sosyal, dil ve motor beceriler açısından hangi gecikmeler görülebilir?
  • Uyaran eksikliği tanısı alan bir çocuk, doğru müdahale ile otizm benzeri belirtileri aşabilir mi? Ya da belirtilerde azalma görülür mü?
  • Hangi yöntemler ile müdahale uygundur? Davranış terapisi, ergoterapi veya oyun terapisi gibi yöntemlerden hangileri faydalı olur?
  • Otizmli çocuklar için uyaran eksikliği tanısı doğru değilse nelere dikkat edilmeli? Eğer çocuk yanlış bir tanı aldıysa, doğru tanı ve doğru müdahale sürecine nasıl geçiş yapılabilir?

21 Mart Dünya Down Sendromu Farkındalık Günü Veli Röportajı

21 Mart Dünya Down Sendromu Farkındalık Günü: Farkındalık ve Kapsayıcılık İçin Bir Adım Atın! 21 Mart Dünya Down Sendromu Farkındalık Günü, her yıl Down Sendromu'na dair farkındalık oluşturmak ve özel gereksinimli bireylere…

Otizmli Çocuklarda Kaygı Bozukluğu

Otizm spektrum bozukluğu (OSB), çocukluk çağında yaygın olarak görülen nörogelişimsel bir bozukluktur. Otizmli bireyler genellikle sosyal etkileşimde zorluklar yaşarlar, tekrarlayıcı davranışlar sergilerler ve sınırlı ilgi…

Çocuklarda Sosyal Duygusal Gelişim

Çocuklarda sosyal-duygusal gelişim, bebeğin çevresindeki kişilere ilk gülümsemesiyle başlayan, başkalarıyla ilişki kurmayı ve bunlara değer vermeyi gerektiren, kendi duygularının farkında olmayı ve başkalarının duygularını…

Online ABA Öğrencimizin Annesiyle Özel Röportaj

Bugün, ALGI ÖZEL EĞİTİM Kurumları'ndan Online ABA eğitimi alan öğrencimizin annesiyle yaptığımız özel röportajı sizlerle paylaşıyoruz. Velimiz, online eğitim süreci ve eğitimcilerimiz hakkında duygu ve düşüncelerini…

KABA ve İNCE MOTOR BECERİLERİ

Çocuğun öğrenme süreci kaba ve ince motor becerilerinin gelişimiyle başlar. Motor gelişim ve bilişsel gelişim eş zamanlı ilerler. Motor becerilerini geç edinen çocukların bilişsel becerilerinde de gerilik görüldüğü gözlemlenmiştir.…

ÖZ BAKIM BECERİLERİ

UZMAN SOHBETLERİ'nin bu bölümünde ALGI Özel Eğitim Kurumları kurucu ve yöneticisi Parin Yakupyan'ın konuğu ABA Program Süpervizörü, Aile Danışmanı/Psikolog, Uygulamalı Davranış Analisti Elif Sanal Çalık... Sohbetimizin konusu…