Blog Elements

You can display blog posts in various ways with the “Blog Post” element/shortcode. You can see one example here and even more at the blog main menu item of this demo.

Çocuk ve Ergen Psikiyatrı Prof. Dr. Ayşe Avcı gerçekleştirdiğimiz canlı yayında, bizlere çok değerli bilgiler sundu. Algı Özel Eğitim Kurumları Kurucusu ve Yöneticisi Parin Yakupyan moderatörlüğünde, uyaran eksikliği ve otizmle ilgili önemli konuları ele aldık. Sorularınızı yanıtlayan, değerli görüşleri ve katkılarıyla yayınımızı zenginleştiren Prof. Dr. Ayşe Avcı’ya gönülden teşekkür ederiz!

  • Uyaran eksikliği nedir? Uyaran eksikliği ve otizm arasındaki fark nedir?
  • Bu iki durumun semptomları nasıl benzerlikler gösterir?
  • Hangi belirtiler ikisinin farklı durumlar olduğunun ipucudur?
  • Neden bazı otizmli çocuklara uyaran eksikliği tanısı konuluyor? Belirtileri benzer gösteren bu çocuklarda iki durumu ayırmak neden zor olabilir?
  • Her iki tanının gelişim üzerinde nasıl etkileri olur? Sosyal, dil ve motor gelişim alanlarında nasıl farklılıklar beklenmelidir?
  • Otizme bağlı belirtiler Uyaran eksikliği belirtilerini taklit edebilir mi? Eğer bu benzerlikler varsa, doğru tanıya ulaşmak için hangi kriterlere dikkat edilmelidir?
  • Bu tanılar arasında ayrım yapmanın en güvenilir yolu nedir? Hangi testler ya da değerlendirme araçları daha sağlıklı sonuç verir?
  • Uyaran eksikliği çocuğun gelişimini nasıl etkiler? Sosyal, dil ve motor beceriler açısından hangi gecikmeler görülebilir?
  • Uyaran eksikliği tanısı alan bir çocuk, doğru müdahale ile otizm benzeri belirtileri aşabilir mi? Ya da belirtilerde azalma görülür mü?
  • Hangi yöntemler ile müdahale uygundur? Davranış terapisi, ergoterapi veya oyun terapisi gibi yöntemlerden hangileri faydalı olur?
  • Otizmli çocuklar için uyaran eksikliği tanısı doğru değilse nelere dikkat edilmeli? Eğer çocuk yanlış bir tanı aldıysa, doğru tanı ve doğru müdahale sürecine nasıl geçiş yapılabilir?

Doktor: “Otizm belirtileri var ama kesin otizm diyemeyiz” dediğinde…

6 ay gibi kısa bir sürede mezun ettiğimiz öğrencimiz Arhan'ın annesi, Otizmden ilk nasıl şüphelendiğini tanıyı aldıktan sonra neler hissettiğini, özel eğitim almadan önce neler düşündüğünü, eğitim sonrası çocuğunda…

Mezunumuz Var

https://youtu.be/HvLBcoIuAgo?feature=shared

YENİ MEZUN VELİ ÖĞRENCİSİ RÖPORTAJI

Özel eğitim bir takım işidir. Bu takımın en önemli parçası da ailedir. Aile-eğitimci işbirliği ile etkin ve etkili ekip çalışması sayesinde takvim yaşıyla gelişim yaşını eşitlediğimiz öğrencimizi mezun ettik. Eğitimci…

Problem Davranış Nedir? Nasıl başa çıkarız? | Elif Sanal ÇALIK

Otizmli bireylerin hayatını zorlaştıran konuların en başında problem davranışlar geliyor. Bu davranışların ne olduğunu ve aşmak için neler yapabileceğimizi Algı Özel Eğitim Kurumları Yöneticisi Parin Yakupyan ile Psikolog/Aile…

ABA Kurumsal Danışmanlık Nedir? Nasıl Olur? | Başak TOPÇUOĞLU

Algı Özel Eğitim Kurucumuz Parin Yakupyan ve Algı ABA Kurumsal Danışmanlık Koordinatörü, Kurul Onaylı Davranış Analisti (BCBA) Başak Topçuoğlu ile birlikte, ABA Kurumsal Danışmanlığımız hakkında sohbet ettik. ABA…

Otizmli Çocuklarda İletişim Nasıl Olmalıdır ? | Elif Sanal ÇALIK

İletişim, DSM-V'de OSB'nin tanı ölçütleri arasında yer alan çok önemli bir konudur. Ailelerin ve uzmanların çocuklara kazandırmak istediği ilk becerilerden biridir, iletişim desek yanılmış olmayız sanırım:) Peki, OSB'li çocuklarda…