Blog Elements

You can display blog posts in various ways with the “Blog Post” element/shortcode. You can see one example here and even more at the blog main menu item of this demo.

Çocuk ve Ergen Psikiyatrı Prof. Dr. Ayşe Avcı gerçekleştirdiğimiz canlı yayında, bizlere çok değerli bilgiler sundu. Algı Özel Eğitim Kurumları Kurucusu ve Yöneticisi Parin Yakupyan moderatörlüğünde, uyaran eksikliği ve otizmle ilgili önemli konuları ele aldık. Sorularınızı yanıtlayan, değerli görüşleri ve katkılarıyla yayınımızı zenginleştiren Prof. Dr. Ayşe Avcı’ya gönülden teşekkür ederiz!

  • Uyaran eksikliği nedir? Uyaran eksikliği ve otizm arasındaki fark nedir?
  • Bu iki durumun semptomları nasıl benzerlikler gösterir?
  • Hangi belirtiler ikisinin farklı durumlar olduğunun ipucudur?
  • Neden bazı otizmli çocuklara uyaran eksikliği tanısı konuluyor? Belirtileri benzer gösteren bu çocuklarda iki durumu ayırmak neden zor olabilir?
  • Her iki tanının gelişim üzerinde nasıl etkileri olur? Sosyal, dil ve motor gelişim alanlarında nasıl farklılıklar beklenmelidir?
  • Otizme bağlı belirtiler Uyaran eksikliği belirtilerini taklit edebilir mi? Eğer bu benzerlikler varsa, doğru tanıya ulaşmak için hangi kriterlere dikkat edilmelidir?
  • Bu tanılar arasında ayrım yapmanın en güvenilir yolu nedir? Hangi testler ya da değerlendirme araçları daha sağlıklı sonuç verir?
  • Uyaran eksikliği çocuğun gelişimini nasıl etkiler? Sosyal, dil ve motor beceriler açısından hangi gecikmeler görülebilir?
  • Uyaran eksikliği tanısı alan bir çocuk, doğru müdahale ile otizm benzeri belirtileri aşabilir mi? Ya da belirtilerde azalma görülür mü?
  • Hangi yöntemler ile müdahale uygundur? Davranış terapisi, ergoterapi veya oyun terapisi gibi yöntemlerden hangileri faydalı olur?
  • Otizmli çocuklar için uyaran eksikliği tanısı doğru değilse nelere dikkat edilmeli? Eğer çocuk yanlış bir tanı aldıysa, doğru tanı ve doğru müdahale sürecine nasıl geçiş yapılabilir?

HABERLER.COM ‘OTİZMLİ ÇOCUKLARIN TOPLUMDAN İZOLE EDİLMEMESİ GEREKİYOR’

Özel Çocuklar Eğitim ve Dayanışma Derneği (ÖÇED) Yönetim Kurulu Başkanı Parin Yakupyan, otizmli çocukların Mehmetçik İlköğretim Okulu’nda olduğu gibi diğer öğrencilerden ayrılması ve izole edilmesinin çeşitli sıkıntıları…

CUMHURİYET – ‘OTİZMLİ ÇOCUKLARIN TOPLUMDAN İZOLE EDİLMEMESİ GEREKİYOR’

Özel Çocuklar Eğitim ve Dayanışma Derneği (ÖÇED) Yönetim Kurulu Başkanı Parin Yakupyan, otizmli çocukların Mehmetçik İlköğretim Okulu’nda olduğu gibi diğer öğrencilerden ayrılması ve izole edilmesinin çeşitli sıkıntıları…

LAST MİNUTE NEWS -“OUR CHİLDREN AND OUT THE BACK DOOR”

A group of parents at Aksaray Mehmetçik Elementary School has been organizing action since the beginning of the week to close the special education class in the school.  A group of parents at Aksaray Mehmetçik Elementary…

BBC TÜRKÇE – ÇOCUKLARIMIZ OKULA ARKA KAPIDAN SOKULUYOR

Aksaray Mehmetçik İlköğretim Okulu’nda bir grup veli, okuldaki özel eğitim sınıfının kapatılması için hafta başından bu yana eylem düzenliyor. Otizmli çocukların okulda eğitim gören diğer öğrencilerin ‘psikolojisini…