Blog Elements

You can display blog posts in various ways with the “Blog Post” element/shortcode. You can see one example here and even more at the blog main menu item of this demo.

Çocuk ve Ergen Psikiyatrı Prof. Dr. Ayşe Avcı gerçekleştirdiğimiz canlı yayında, bizlere çok değerli bilgiler sundu. Algı Özel Eğitim Kurumları Kurucusu ve Yöneticisi Parin Yakupyan moderatörlüğünde, uyaran eksikliği ve otizmle ilgili önemli konuları ele aldık. Sorularınızı yanıtlayan, değerli görüşleri ve katkılarıyla yayınımızı zenginleştiren Prof. Dr. Ayşe Avcı’ya gönülden teşekkür ederiz!

  • Uyaran eksikliği nedir? Uyaran eksikliği ve otizm arasındaki fark nedir?
  • Bu iki durumun semptomları nasıl benzerlikler gösterir?
  • Hangi belirtiler ikisinin farklı durumlar olduğunun ipucudur?
  • Neden bazı otizmli çocuklara uyaran eksikliği tanısı konuluyor? Belirtileri benzer gösteren bu çocuklarda iki durumu ayırmak neden zor olabilir?
  • Her iki tanının gelişim üzerinde nasıl etkileri olur? Sosyal, dil ve motor gelişim alanlarında nasıl farklılıklar beklenmelidir?
  • Otizme bağlı belirtiler Uyaran eksikliği belirtilerini taklit edebilir mi? Eğer bu benzerlikler varsa, doğru tanıya ulaşmak için hangi kriterlere dikkat edilmelidir?
  • Bu tanılar arasında ayrım yapmanın en güvenilir yolu nedir? Hangi testler ya da değerlendirme araçları daha sağlıklı sonuç verir?
  • Uyaran eksikliği çocuğun gelişimini nasıl etkiler? Sosyal, dil ve motor beceriler açısından hangi gecikmeler görülebilir?
  • Uyaran eksikliği tanısı alan bir çocuk, doğru müdahale ile otizm benzeri belirtileri aşabilir mi? Ya da belirtilerde azalma görülür mü?
  • Hangi yöntemler ile müdahale uygundur? Davranış terapisi, ergoterapi veya oyun terapisi gibi yöntemlerden hangileri faydalı olur?
  • Otizmli çocuklar için uyaran eksikliği tanısı doğru değilse nelere dikkat edilmeli? Eğer çocuk yanlış bir tanı aldıysa, doğru tanı ve doğru müdahale sürecine nasıl geçiş yapılabilir?

OTİZMDE 20. YILA DOĞRU…

Eğer 20 yıl öncesindeki halime bir mektup yazma şansım olsa, sadece tek kelime yazardım. Bugün de kendime sık sık söylediğim bir sözü söylerdim “vazgeçme”. Otizmle tanışınca bu kelime ilkeniz oluyor zaten. Ben vazgeçmedim,…

TOPLUMSAL BAKIŞ AÇIMIZ DEĞİŞMELİ

Özel gereksinimli çocuklarımızı ayrıştırıp, uzaklaştırıp, görmezden gelmek yerine elinden tutarak, sınıfımızda bir sıra ayırarak, oyunumuza alarak, onları bakışlarımızla ezmeyerek birlikte yaşayabiliriz. ÖÇED…

“BİZ DE ONLAR GİBİ FARKLIYIZ”

Türk pop müziğinde 90’lı yılların en sevilen isimlerinden Aşkın Nur Yengi ile otizmi, müziğini ve anneliğini konuşmak üzere bir araya geldik. Parin Yakupyan: Ben öncelikle size kısaca bizden bahsetmek istiyorum.…

ÖZEL EĞİTİM NEDEN BU KADAR ÖNEMLİ?

Özel eğitime baktığınızda aslında hayatın kendisini görürsünüz. Emeklemeden tutun da, alışveriş becerilerine, yeme-içme alışkanlıklarından kişisel bakım becerilerine kadar geniş bir yelpazedir. Bireyin doğal yoldan…

“ZAMANLA KENDİMİ FRENLEMEYİ ÖĞRENDİM”

Asperger Sendromlu Aslı Över, 31 yaşında ve kurumsal bir şirketin insan kaynakları bölümünde çalışıyor. Ailesinin desteğiyle bağımsız yaşayabilecek hale gelen Aslı Över ile Yönetim Kurulu Başkanımız Parin Yakupyan…

ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUK VE KARDEŞ PSİKOLOJİSİ

Birden çok çocuğunuz olduğunda, anne baba olarak her birine eşit şartlar, ilgi ve sevgi göstermek kolay değil. Özel gereksinimli bir çocuk sahibi olduğunuzda, kardeşler arasındaki bu denge daha da zor olabiliyor. Parin Yakupyan,…