Blog Elements

You can display blog posts in various ways with the “Blog Post” element/shortcode. You can see one example here and even more at the blog main menu item of this demo.

Çocuk ve Ergen Psikiyatrı Prof. Dr. Ayşe Avcı gerçekleştirdiğimiz canlı yayında, bizlere çok değerli bilgiler sundu. Algı Özel Eğitim Kurumları Kurucusu ve Yöneticisi Parin Yakupyan moderatörlüğünde, uyaran eksikliği ve otizmle ilgili önemli konuları ele aldık. Sorularınızı yanıtlayan, değerli görüşleri ve katkılarıyla yayınımızı zenginleştiren Prof. Dr. Ayşe Avcı’ya gönülden teşekkür ederiz!

  • Uyaran eksikliği nedir? Uyaran eksikliği ve otizm arasındaki fark nedir?
  • Bu iki durumun semptomları nasıl benzerlikler gösterir?
  • Hangi belirtiler ikisinin farklı durumlar olduğunun ipucudur?
  • Neden bazı otizmli çocuklara uyaran eksikliği tanısı konuluyor? Belirtileri benzer gösteren bu çocuklarda iki durumu ayırmak neden zor olabilir?
  • Her iki tanının gelişim üzerinde nasıl etkileri olur? Sosyal, dil ve motor gelişim alanlarında nasıl farklılıklar beklenmelidir?
  • Otizme bağlı belirtiler Uyaran eksikliği belirtilerini taklit edebilir mi? Eğer bu benzerlikler varsa, doğru tanıya ulaşmak için hangi kriterlere dikkat edilmelidir?
  • Bu tanılar arasında ayrım yapmanın en güvenilir yolu nedir? Hangi testler ya da değerlendirme araçları daha sağlıklı sonuç verir?
  • Uyaran eksikliği çocuğun gelişimini nasıl etkiler? Sosyal, dil ve motor beceriler açısından hangi gecikmeler görülebilir?
  • Uyaran eksikliği tanısı alan bir çocuk, doğru müdahale ile otizm benzeri belirtileri aşabilir mi? Ya da belirtilerde azalma görülür mü?
  • Hangi yöntemler ile müdahale uygundur? Davranış terapisi, ergoterapi veya oyun terapisi gibi yöntemlerden hangileri faydalı olur?
  • Otizmli çocuklar için uyaran eksikliği tanısı doğru değilse nelere dikkat edilmeli? Eğer çocuk yanlış bir tanı aldıysa, doğru tanı ve doğru müdahale sürecine nasıl geçiş yapılabilir?

MALTEPE ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİ İLE BULUŞTUK

3 Aralık Dünya Engelliler Günü üzerine konuşmak için Maltepe Üniversitesi öğrencileri ile buluştuk. Maltepe Üniversitesi Özel Eğitim Öğretmenliği Bölüm Başkanı Prof. Dr. Atilla Cavkaytar’ın “Dünya Engellilik Raporu” …

Anne Gözüyle Tanı Sürecine Bakış

ÖÇED Başkanı Parin Yakupyan, özel gereksinimli çocuk annesi Haber Spikeri Sonay Dikkaya ile canlı yayında buluşuyor. Oğlu 600 gr ağırlıkla prematüre doğan ve daha sonra uzun bir tanı süreci yaşayan Sonay Dikkaya ile yaşadıklarını…

KAPSAYICI OKUL

"Okul… Tipik gelişim gösteren aileler için heyecan, mutluluk ve sevinç ifade ederken, özel gereksinimli birey aileleri için genellikle kaygı, endişe ve korku ifade ediyor. Peki, aynı mekân ve aynı husus neden iki grupta farklı…

Şişli İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü Ziyaretimiz

ÖÇED ve Algı Özel Eğitim olarak Şişli İlçe Milli Eğitim Müdürü Sevgi Yücel’i makamında ziyaret ettik. ÖÇED Yönetim Kurulu Başkanımız Parin Yakupyan ve Kurumsal İletişim Sorumlumuz Rana Çömlekçi ile gerçekleştirdiğimiz…

ÖZEL EĞİTİM MERKEZLERİNDE KAMERA SİSTEMİ… GEREKLİ Mİ? GEREKSİZ Mİ?

“Yukarıdaki sorunun cevabını vermeden önce, işe ters tarafından bakarak kameraların neden kaldırıldığını anlatmak istiyorum ilk başta. Sonra ise neden gerekli, şart ve MECBURİ olduğunu açıklamaya çalışacağım,” diyen…

Türkan Şoray Serebral Palsili Pınar’ı  İlk Resim Sergisinde Yalnız Bırakmadı

Üç yaşında serebral palsi tanısı alan Pınar ailesinin ve uzmanların desteği ile yeteneklerinin gelişmesine fırsat buldu.  Akranları ile eşit eğitim fırsatlarına erişmesini sağlayan okul yöneticileri sayesinde başarabileceklerini…