Latest News
Everything thats going on at Enfold is collected here
Hey there! We are Enfold and we make really beautiful and amazing stuff.
This can be used to describe what you do, how you do it, & who you do it for.
Parin Yakupyan “1 Dünya İş”in konuğu oldu
VideolarÖzel Çocuklar Eğitim ve Dayanışma Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Parin Yakupyan, 27 Kasım 2017 tarihinde “1 Dünya İş” programına canlı yayın konuğu olarak katıldı.
1 AN TV’de yayınlanan ve Goncagül Feyman’ın sunduğu programda otizm konusu ve Öçed’in çalışmaları ele alındı. Konuşmasında farkındalığın artmasının önemine vurgu yapan Yakupyan, ayrıca ÖÇED e-derginin çıkış amacını anlattı, kaynaştırma eğitiminin öneminden bahsetti ve otizmli bireyler için uygulanabilecek sigorta uygulamaları gibi birçok önemli konuya değindi.
Vakit kaybetmeyin, çocuğunuza yazık etmeyin!
YazılarYaz?: Parin Yakupyan ��ED Y�netim Kurulu Ba?kan?
Bazen o kadar �z�l�yorum ki… �zellikle okullar?n a�?ld??? g�nlerde �ok daha fazla… Hayat?mla tecr�be etti?im pek �ok konuda ba?ka ailelerin yapt??? hatalar? g�rd�k�e ve bu konuda hi�bir ?ey yapamay?nca, anlatamay?nca, dinletemeyince kahroluyorum. ��nk� ailelerin yapt??? bu hatalar?n bedellerini �ocuklar? �ok a??r �d�yor.
Farkl? geli?im g�steren (ad? otizm olsun, sosyal geli?im bozuklu?u olsun, atipik otizm olsun, geli?im gerili?i olsun, ne olursa olsun) �ocuklar?n okul �a?? gelene kadar tan?lanmamas?n?, rapor �?kar?lmamas?n? anl?yorum. Ailelerin maddi g��leri varsa neden �?kars?nlar ki zaten o raporu? O, ailenin ki?isel inisiyatifidir. Ama �ocu?un okula ba?lad??? d�nemde art?k bu ki?isel bir karar olmaktan �?kmal?d?r bana g�re. Bu �ocu?a kayna?t?rma raporu �?kar?lmal? ve �zel okullarla u?ra?madan bir devlet okuluna gerekiyorsa-ki bana g�re ba?lang?�ta entegrasyon sa?lanana kadar ?art-bir g�lge �?retmenle gidilmeli.
Belli bir ekonomik g�ce sahip velilerimiz (bazen rapor bile �?kartmadan, hi� tan?lamadan) �zel okulu tercih etmekte. Bu veliler hakl? olarak �ocuklar?n?n az say?da ki?iyle olmas?n?, daha hijyenik bir ortamda olmas?n?, daha bir ??k ortamda olmas?n? istemekte… Ama �zel okulu tercih eden veliler bilmeliler ki, s?n?fta �ocu?u istemeyen di?er veliler olabilir, �zel okullar?n ticari kayg?s?yla di?er velilerin isteklerini yerine getirmek zorunlulu?u ile zor bir s�re� ya?anabilir. Devlet okulunda b�yle bir veli buy alpha pharma steroids online kayg?s? genelde yoktur. Bu anlamda benim g�r�?�me ve deneyimime g�re �zel okula verilecek para g�lge �?retmene verilirse �ok daha h?zl? bir geri d�n�? olacak, bundan en �ok �ocuk olumlu etkilenecektir.
“Her devlet okulu g�lge �?retmen kabul etmiyor” diyebilirsiniz belki ama kabul eden devlet okulu say?s? �zel okul say?s?ndan fazla. Ba?l? bulundu?unuz il�enin okulu kayna?t?rma raporunuz varsa zaten �ocu?unuzu almak zorunda.
Rapordan bu kadar korkulmamas? gerekiyor. �ocuk d�zeldi?inde, tan?s? kalkt???nda rapor da kalk?yor zaten. Gecikilmi? bir e?itim maceras? yerine e?itimin i�ine dahil olun bir an �nce. “�ocu?umu veli istemedi” ile enerjinizi t�ketece?inize bir an �nce dahil olun sisteme. E?er okul, g�lge �?retmeni kabul etmiyorsa, valili?e ba?vurun. Bir ?ekilde bunu sa?lamak m�mk�n. Asl?nda en g�zeli, en do?rusu kabul eden ve yard?mc? olmak isteyen �?retmeni bulun ve o okula kay?t ettirin �ocu?u.
Bu konuda �zel e?itim �?retmeninizden destek al?n. Telefonla ya y�z y�ze g�r�?erek ileti?im kursun okulla… Okulda seminerler verilsin, �?retmenler ve veliler �?rensin bu sistemi.
Unutmay?n, “Bilmiyorum ama �?renirim” diyen, “�ok iyi biliyorum” diyenden daha iyidir her zaman!
Yani uzun laf?n k?sas? benim �nerim, farkl? geli?en �ocu?unuzun durumunu �abucak kabullenin ve bir devlet okulunda g�lge �?retmenle dahil olun sisteme…
Koç Üniversitesi’nde Toplum Ruh Sağlığı Paneline Katıldık
EtkinliklerÖzel Çocuklar Eğitim ve Dayanışma Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Parin YAKUPYAN, Koç Üniversitesi Tıp Fakültesi 5. sınıf Psikiyatri eğitimi kapsamında Prof. Dr. Mehmet Kemal KUŞÇU moderatörlüğünde düzenlenen Toplum Ruh Sağlığı adlı panelde özel gereksinim, özel çocukların şu anki durumları, toplum merkezli uygulamalarda çocukların ihtiyaçları, aile katılımı ve sivil insiyatifin sürece katkıları hakkında bilgilendirme yaptı.
Panelde ayrıca Şizofreni Dostları Derneği Başkanı Mesut DEMİRDOĞAN da psikoz ve şizofreninin ne olduğunu hayatından alıntılar yaparak anlattı ve Toplum Ruh Sağlığı hakkında görüşlerini dile getirdi.
Prof. Dr. Mehmet Kemal KUŞÇU’ya davetlerinden dolayı teşekkür ediyoruz.
Özel eğitimin neresindeyiz?
YazılarYazı: Parin Yakupyan
ÖÇED Yönetim Kurulu Başkanı/Otizmli Genç Annesi
2016 yılında yazmıştım bu yazıyı… Hala soruyorum kendime “Özel eğitimin neresindeyiz?” “Başındayız” demekten başka bir şey gelmiyor dilimden… Neden mi?
✔ Normal gelişime sahip bireyler haftada minimum 30 seans eğitim alırken özel gereksinimli bireyler ayda 8 seans ile sınırlandığı için başındayız…
• Özel gereksinimli bireyler örgün eğitim hayatlarında her çeşit ayrımcılıkla karşılaştıkları için, yaşıtlarıyla birlikte kaynaştırma eğitimine çoğu zaman devam edememekte eğitim hayatlarını özel eğitim sınıflarında/okullarında sürdürmektedirler. Sınıf düzeylerinin karma oluşu ve çocukların davranış sorunlarının artması gibi sebeplerle örgün eğitimde de fayda sağlanamaktadır.
✔ Özel gereksinimli bireylerimizin ancak cûzi bir kısmını eğitime dahil ettirebildiğimiz için başındayız…
• Maalesef çok az sayıda çocuğumuz eğitim hayatından yararlanabilmekte. Tohad’ın yaptığı araştırmanın 2014 verilerine göre 18 yaşın altındaki 352 bin bireyden sadece 2219’u kaynaştırma okuyabilmekte.
✔ Özel gereksinimli bireye sahip ailelerin her eğitim-öğretim dönemi başında kapı kapı gezdirilip, çocuklarını bir kuruma kabul ettirmeye çalışmasından dolayı başındayız…
• Çocuğu kaynaştırma ile okuma hakkına sahip aileler çocuklarını okulların kabul etmesi için deyimi yerindeyse kapı kapı gezmekte, doğru okulu, doğru öğretmeni bulmak için çabalamakta, pek çok sorun görmezden gelinmekte, haklarımız bile çoğu zaman dile getirilememektedir.
✔ Kaynaştırma diye çırpınırken ayrıştırma ile karşılaştığımız için başındayız…
• Çocuğumuz kaynaştırma yaklaşımı ile yaşıtlarıyla bir arada olabilsin diye aileler çırpınırken çoğu zaman diğer ailelerin, çocukların veya öğretmenlerin ayrımcılığına uğramakta, sınıflarda okullarda istenmemektedir. Kaynaştırma çoğu zaman kaynama noktasına gelmektedir.
✔ Yönetmeliklerle belirlenmesine rağmen, özel gereksinimli bireylerin kaderinin kişilerin insafına bırakılmasından dolayı başındayız…
• Kaynaştırma hakkı kanunlarda yönetmeliklerde çok nettir. Ancak kaynaştırmanın uygulanabilmesi çoğu zaman karşımıza çıkan okul yöneticisinin veya öğretmenin insafına kalmaktadır.
✔ Verilen hakların sadaka niyetiyle verilmesinden ötürü başındayız…
• Hakların özel gereksinimli bireylere verilen bir lütuf gibi gösterilmesi ve “şükredin eskiden bu da yoktu” yaklaşımı yıpratıcı olmaktadır.
✔ Ailelerin, “Çocuğuma benden sonra ne olacak?” sorusuna bir cevap inşa edemediğimiz için başındayız…
• Çocuğun durumu ne kadar iyi olursa olsun çocuklar büyüdüklerinde aileleri olmadığında hayatlarını tek başlarına sürdürebilme durumuna gelememektedirler. Ve aileleri olmadığında da bakımevlerinin durumu maalesef çok kötü durumdadır. “Benden sonra ne olacak” düşüncesi tüm özel gereksinimli birey ailelerinin ortak kaygısıdır.
✔ Hala daha özel eğitimle ilgili temel kavramları anlatıyor olmakla zaman kaybettiğimizden dolayı başındayız…
• Özel eğitim teknikleri, doğruları, olması gerekenleri maalesef pek az uzman tarafından bilinmekte, kalifiye olmayan eğitimcilerle bireylerimiz ciddi zaman kaybetmektedirler.
✔ İnsanların önyargılarından sebep özel gereksinimli bireylerin feda edilmesinden ötürü başındayız…
• Toplumu oluşturan diğer bireylerin empati eksikliği ve farklılıklara karşı gösterdiği katı tutum sebebiyle çocuklarımız toplumdan dışlanmakta, çoğu zaman kapalı kapıların ardında yaşamaya mahkum olmaktadır.
✔ Enerjimizi özel gereksinimli bireylere değil de çevreye karşı dert anlatmakla harcadığımız için başındayız…
• Özel gereksinimli birey aileleri çocuklarını toplumun kabul edeceği bir şekle sokmak için ciddi zaman ve enerji harcamaktadır. Çocuklarıyla yaşadıkları ağır stresten fazla toplumun gösterdiği anlayışsızlık ailelerin yükünü çok kat artırmaktadır.
✔ Ailelerin umutları daha filiz halindeyken koparılıp kurutulduğu için başındayız…
• Tanı aldıktan sonra toplumun içerisine dahil oldukları ilk günden itibaren uğradıkları ayrımcılık ailelerin içe dönmelerine, seslerini yeterince duyuramamalarına sebep olmaktadır.
✔ Anlayış beklerken, hep anlayış gösteren taraf olduğumuz için başındayız…
Yolun uzun,
Yolun dikenli,
Yolun taşla doldurulmasından ötürü
Biz hala yolun başındayız.
Save
Save
Save
Kaynaştırma eğitimi ve okul sorunları seminerimiz gerçekleşti
EtkinliklerEğitimlerini kaynaştırma öğrencisi olarak devam ettiren/ettirecek öğrencilerin eğitim-öğretim haklarından en üst düzeyde yararlanması amacıyla ailelere yönelik düzenlediğimiz bilgilendirme seminerimiz 13 Ekim 2017 Cuma Günü Algı Özel Eğitim Merkezi Toplantı Salonu’nda gerçekleşti. Algı Özel Eğitim Kurumları öğretmenlerinden Özgül Dinçel’in kaynaştırma eğitimi hakkındaki sunumuyla başlayan seminer soru-cevap şeklinde devam etti.
Seminerde ÖÇED Yönetim Kurulu Başkanı Parin Yakupyan da kaynaştırma eğitimi ve okul sorunları hakkındaki soruları yanıtladı. Oldukça verimli geçen toplantıda sınıf mevcudundan kaynaştırma öğrencilerinin başarı durumlarının nasıl değerlendirilmesi gerektiğine, diğer öğrenci ailelerinin sınıfta kaynaştırma öğrencisi istememesinden gelişim raporu hazırlanmasına kadar birçok konuda bilgilendirme ve fikir alışverişi yapıldı.
Uzman Dr. Pınar Algedik’i ziyaret ettik
HaberlerÖÇED olarak uzman doktorlarla bir araya gelmeye devam ediyoruz.
Derneğimizin Yönetim Kurulu Başkanı Parin YAKUPYAN, Kurumsal İletişim Danışmanı Burçin ÖZTINAZ ve Halkla İlişkiler Sorumlusu Emine EŞKİ ARASLI, SBÜ Ümraniye Eğitim ve Araştırma Hastanesi’nden Uzman Dr Pınar ALGEDİK ile görüşerek kendisine ÖÇED’in çalışmaları hakkında bilgi verdiler.
Kaynak